اخبار > گزارش عمل‌کرد روابط عمومی دانشگاه مازندران به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی روابط عمومی و ارتباطات



  چاپ        ارسال به دوست

توسط مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران بیان شد:

گزارش عمل‌کرد روابط عمومی دانشگاه مازندران به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی روابط عمومی و ارتباطات

 

 

 

 

 توسط مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران بیان شد:

گزارش عمل‌کرد روابط عمومی دانشگاه مازندران به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی روابط عمومی و ارتباطات

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، در دنیای امروز با گسترش فناوری‌های نوین، اطلاع‌رسانی و ارتباطات در تمامی بخش‌های روزمره زندگی حرف اول را می‌زند و در هر اداره یا سازمانی، روابط عمومی، سخنگوی آن به‌شمار می‌آید. این مجموعه در دانشگاه مازندران نیز نقش پل ارتباطی با دنیای بیرون را ایفا کرده و بیانگر کلیه رویدادهای علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه در اجتماع است.

       بر اساس این گزارش، به مناسبت فرارسیدن هفته جهانی روابط عمومی و ارتباطات( از 27 اردیبهشت تا 2 خرداد)، حسین یحیی زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی، به تشریح وظایف، فعالیت‌ها و دست‌آوردهای این واحد و هم‌چنین برنامه‌های در دست اقدام آن پرداخت.

خبرنگار روابط عمومی: با سلام و تبریک به مناسبت فرارسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات، لطفا اهم فعالیت‌های روابط عمومی دانشگاه مازندران را در طی یک‌سال گذشته بیان کنید؟

یحیی زاده: با سلام و احترام، فعالیت‌های روابط عمومی در دو بخش فضای مجازی و حقیقی انجام می‌شود که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم:

1 - فعالیت‌های روابط عمومی دانشگاه در فضای حقیقی

  • اطلاع‌رسانی و تهیه گزارش از فعالیت‌های مختلف دانشگاه به اشکال و روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی(درج در سایت، درج در شبکه‌های اجتماعی، به‌صورت مکتوب، گزارش عمل‌کرد، ویژه‌نامه، بروشور، کتاب‌چه، بنر، تراکت، تابلوی اعلانات و ...
  • تهیه و درج تعداد 474 خبر، مصاحبه، گفت‌وگو، گزارش، پیام و بیانیه و تعداد 288 اطلاعیه(مجموعا: 762 خبر و اطلاعیه) در سایت دانشگاه مازندران طی یک‌سال گذشته
  • بازتاب اخبار و رویدادهای دانشگاه در سایت وزارت علوم، خبرگزاری‌ها و سایر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی کشور و مطبوعات
  • برقراری ارتباط با مراکز خبری، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، مطبوعات و ...
  • مشارکت با صدا و سیما برای معرفی فرهیختگان دانشگاه جهت مصاحبه و پخش در صدای مازندران
  • مشارکت با صدا و سیما برای معرفی موفقیت‌ها و دست‌آوردهای اساتید دانشگاه جهت مصاحبه و پخش در سیمای مازندران
  • همکاری با خبرگزاری ایسنا برای معرفی و مصاحبه با اساتید صاحب‌نظر و کارشناس در خصوص مسایل روز کشور و جهان و درج در خبرگزاری مذکور(هفته‌ای یک‌بار)
  • همکاری با خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و مطبوعات نظیر: ایرنا، ایسنا، ایکنا، آریا، تسنیم، تابناک، اطلاعات، هم‌شهری، آرمان، شرق، ایران، بشیر، وارش، حرف، نقش قلم، پنجره نو، فجر شمال، فجر خزر، بابل‌نامه و ...
  • مشارکت و همکاری با حوزه‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه برای برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، گردهمایی‌ها، سمینارها، کارگاه‌های آموزشی، کنفرانس‌ها و ...(عکاسی، فیلم‌برداری، تهیه خبر، گزارش، نماهنگ، اجرا و ...)
  • برگزاری مراسم و آیین‌های مختلف مانند جشن تشویق فرزندان ممتاز کارکنان دانشگاه و ...
  • فضاسازی و تبلیغات محیطی به جهت ‌مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی
  • طراحی و چاپ کتاب‌چه معرفی دانشکده‌ها(برای تمامی دانشکده‌ها تهیه و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • تهیه نشریه‌های مناسبتی ویژه مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی(رحلت حضرت امام(ره)، ایام محرم، حجاب، هفته دفاع مقدس، دهه فجر و ...)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • دریافت 3 مجوز فعالیت نشریات روابط عمومی دانشگاه از کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه مازندران( نشریات: دانشگاه سبز، مناسبتی و نگاه هفته)
  • تهیه و تنظیم جزوه‌ها و مجموعه‌های چاپ‌شده شامل اساس‌نامه‌ها، سیمای دانشگاه، گزارش عمل‌کردها و ...

·         (لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

2- فعالیت‌های روابط عمومی در فضای مجازی

  • ویژه‌برنامه گزارش خبری با عنوان: خبرنما(تاکنون 38 مورد تدوین و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • نگاه هفته(تاکنون 108 مورد طراحی و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • تازه‌های دانشگاه(تاکنون 64  مورد تدوین و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • یک حس خوب(تاکنون 20 مورد طراحی و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • زیر آسمان دانشگاه(تاکنون 2 مورد تدوین و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • نیایش(تاکنون 62 مورد تدوین و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • افتخار آفرینان دانشگاه مازندران(تاکنون 12 مورد طراحی و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • اینجا دانشگاه مازندران، بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی دولتی مازندران(تاکنون 23  مورد طراحی و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • یاد ایام(تاکنون 23  مورد طراحی و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • لذت انتظار(تاکنون 22 مورد تدوین و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • ویژه‌نامه مناسبتی صوتی(تاکنون 11 مورد تدوین و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • موشن‌گرافی(تاکنون 1 مورد تدوین و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • سخن روز(تاکنون 19  مورد طراحی و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • اینفوگرافی (تاکنون 23 مورد تدوین و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

      * 60 ثانیه با معرفی کتب اساتید دانشگاه مازندران(تاکنون 10 مورد تدوین و منتشر گردید)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • تشکیل گروه رسانه‌های گروهی دانشگاه مازندران با حدود 120 عضو از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های گروهی

 

 

  • و  ...

 

3- فعالیت‌های روابط عمومی به‌صورت مکتوب

  • تهیه و چاپ کتابچه‌های معرفی دانشکده‌ها، افتخارآفرینان دانشگاه، سخن روز، گزارش عمل‌کرد و ...

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • تهیه، چاپ و توزیع ویژه‌نامه‌های مناسبتی با عناوین: تاج بندگی، روح‌الله، مقاومت تا پیروزی و ...

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • فراهم نمودن مقدمات تهیه و چاپ کتاب پنج پر پرواز(در حال بررسی در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه)
  • فراهم نمودن مقدمات تهیه و چاپ کتاب مجموعه مقالات ترجمه شده با موضوع روابط عمومی و رسانه(در حال ویراستاری)
  • فراهم نمودن مقدمات تهیه و چاپ کتاب نام‌آوران(در حال طراحی و صفحه‌آرایی)
  • فراهم نمودن مقدمات تهیه و چاپ کتاب کارگاه‌های توانمندسازی ویژه روابط عمومی‌ها(در حال ویراستاری)

خبرنگار روابط عمومی: آیا روابط عمومی در حوزه مدیریت سبز نیز فعالیت‌هایی داشته است؟

یحیی زاده: با عنایت به این‌که روابط عمومی دانشگاه یکی از از ارکان اصلی شورای راهبردی مدیریت سبز در دانشگاه است، لذا بر اساس وظایف ذاتی خود، اقدامات بسیار خوبی در این حوره انحام داده است که از جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تهیه و چاپ مجموعه‌های مدیریت سبز با عناوین: دانشگاه سبز و پیام سبز

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

  • تهیه، چاپ و توزیع ماهنامه مدیریت سبز( 11 شماره)

(لطفا برای مشاهده فایل فوق اینجا را کلیک کنید)

خبرنگار روابط عمومی: با توجه به این‌که روابط عمومی دانشگاه مازندران، مسئولیت دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه 2 کشور را برعهده دارد،  فعالیت‌های این دبیرخانه را برای ما بیان کنید؟

یحیی زاده: دانشگاه مازندران به‌عنوان دبیر منطقه 2 کشور، با حمایت مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم و همکاری بسیار مطلوب و شایسته مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه، فعالیت‌های منحصر به‌فرد و چشمگیری داشته که باعث الگوبرداری سایر مناطق از این فعالیت‌ها شده است. از مهم‌ترین اقدامات این دبیرخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

4- فعالیت‌های روابط عمومی در منطقه دو کشور

(مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران هم‌اکنون طی 4 دوره 2 ساله(مجموعا 8 سال) دبیری منطقه را برعهده دارد)

  • مهم‌ترین اقدامات این دبیرخانه در سال 1398 عبارت است از:
  • برگزاری 4 جلسه تخصصی(ویژه مدیران روابط عمومی منطقه)(هر فصل یک نشست)
  • برگزاری 4 کارگاه آموزشی(ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی منطقه)(هر فصل یک کارگاه)
  • برگزاری1 جشنواره تجلیل از برترین‌های روابط عمومی در اردیبهشت 1398 به‌میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران(بهشهر)
  • برگزاری 1  جشنواره معرفی و تجلیل از خبرنگاران در اردیبهشت 1398 به‌میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران(بهشهر)
  • برپایی 1 نمایشگاه دست‌آوردها، توانمندی‌ها و موفقیت‌ها در اردیبهشت 1398 به‌میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران(بهشهر)
  • برگزاری 1  جشنواره فیلم کوتاه منطقه در بهمن 1398 به‌میزبانی دانشگاه گنبدکاووس
  • برگزاری 1 تور رسانه‌ای در منطقه
  • فراهم نمودن مقدمات راه‌اندازی خبرگزاری منطقه(خرد)- بزرگ‌ترین شبکه مجازی اطلاع‌رسانی منطقه دو کشور
  • نشست‌های فرا منطقه‌ای با سایر مناطق( 3 نشست با مناطق 5، 6 و 8 کشور)- در مازندران، لرستان و هرمزگان

خبرنگار روابط عمومی: روابط عمومی دانشگاه مازندران با توجه به این حجم از فعالیت و توانمندی، چه افتخارات و دستاوردهایی را کسب نموده است؟ و چه جایگاهی را در سطوح مختلف به دست آورده است؟

یحیی زاده: عمده‌ترین افتخارات و دستاوردهای روابط عمومی دانشگاه مازندران عبارت است از:

5- افتخارات و دست‌آوردهای روابط عمومی دانشگاه

  • در سطح کشور:

-          مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران هم‌اکنون مسئول کمیته ارزیابی عملکرد روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور( از پاییز 1397 تاکنون) می‌باشد.

-          حضور موفق و تاثیرگذار در سومین نمایشگاه دست‌آوردهای مدیریت سبز دانشگاه‌های کشور

-          مسئول مستندسازی سومین نمایشگاه دست‌آوردهای مدیریت سبز دانشگاه‌های کشور از سوی مدیریت سبز وزارت

-          کسب عنوان دانشگاه منتخب مدیریت سبز در سومین نمایشگاه دست‌آوردهای مدیریت سبز دانشگاه‌های کشور

  • در سطح منطقه دو کشور:

- دبیری منطقه دو کشور به‌مدت 8 سال(4 دوره 2 ساله)

- کسب مقام‌های برتر هفتمین جشنواره معرفی روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌های منطقه در دانشگاه علم و فناوری مازندران(بهشهر) در اردیبهشت 1398

  • در سطح استان مازندران:

-          عضو شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان

  • در سطح شهرستان بابلسر:

-          عضو اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان بابلسر

-          عضو اصلی و مرکزی شورای روابط‌عمومی‌های شهرستان بابلسر

      خبرنگار روابط عمومی: چه برنامه‌هایی برای آینده روابط عمومی دانشگاه مازندران پیش‌بینی کرده‌اید؟

      یحیی زاده: عمده‌ترین برنامه‌ها در دو بخش فضای مجازی و حقیقی تدوین، بررسی و برخی نیز در حال طراحی می‌باشد که در ذیل به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنم. ولی قبل از اعلام برنامه‌ها لازم است از همه دانشگاهیان فرهیخته( اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان) درخواست کنم که ما را از رهنمودها، نقدهای سازنده و ایده‌های نو و ابتکاری‌شان با قابلیت اجرایی‌شدن در خصوص برنامه‌های آتی و در دست اقدام‌مان بهره‌مند سازند. مخاطبان ارجمند هرگونه پیشنهاد و نظری در این موارد دارند می‌توانند از راه‌های مختلف ارتباطی(حضوری، مکتوب، تلفنی، مجازی) به روابط عمومی دانشگاه انعکاس دهند.

* در فضای حقیقی:

- برگزاری تور رسانه‌ای با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های گروهی استانی و کشوری

- تاسیس اتحادیه روابط عمومی دانشگاه‌های استان

- تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی دانشگاه( با حضور اساتید، دانشجویان، کارمندان و خبرنگاران علاقه‌مند)

- هماهنگی و تعامل بیشتر با صدا و سیما جهت معرفی نخبگان و اساتید بنام دانشگاه و نیز انعکاس مطلوب اخبار و رویدادهای دانشگاه مازندران در رسانه ملی

- برگزاری همایش سراسری روابط عمومی و رسانه

- مصاحبه با اساتید(به مناسبت‌های مختلف ملی - مذهبی) جهت درج در پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه

- تهیه بروشور معرفی معاونت‌ها

-    مشارکت در برگزاری جشن 50 سالگی دانشگاه

-    ویراستاری نشریات دانشجویی و ...

فعالیت‌های در دست اقدام فضای مجازی:

- تدوین و انتشار تازه‌های دانشگاه(به زبان‌های انگلیسی، عربی و روسی)

- برگزاری مسابقه مجازی

    - پخش اخبار تلویزیونی

    - راه‌اندازی رادیو دانشگاه(تجربه‌ای موفق در زمان ثبت‌نام از ورودی‌های جدید)

- ویژه‌نامه الکترونیکی با عنوان: صبح به‌خیر دانشجو / استاد / همکار

- موشن‌گرافی با موضوع اطلاع‌رسانی و آموزشی

- پادکست ویژه خاطرات ایثارگران دانشگاه مازندران

- طرح: یک کار خوب

- اینفوگرافیک

- طراحی و انتشار جملات انگیزشی و تاثیرگذار با عنوان: گوهر ناب(به 3 زبان)

- بدون شرح( پیام‌های تصویری)

- آیا می‌دانید که؟( با موضوع: دست‌آوردها، موفقیت‌ها و ...)

- فیلم‌های کوتاه، گیف، کلیپ و...

- تهیه خبرنامه الکترونیکی

- پادکست خبری

- ویژه‌برنامه‌های صوتی و ....

- راه‌اندازی بزرگ‌ترین شبکه اطلاع‌رسانی مجازی دانشجویی(دانشگاهی و استانی) با کمک دانشجویان و روابط عمومی‌های استان

خبرنگار روابط عمومی: با تشکر از حضور شما در این گفت‌وگوی صمیمی، برای شما توفیق روزافزون آرزومندم.

یحیی زاده: بنده هم از شما و سایر عزیزان که مقدمات این گفت‌وگو را در راستای معرفی فعالیت‌ها و دست‌آوردهای روابط عمومی دانشگاه فراهم کردید، سپاس‌گزارم و از این فرصت استفاده نموده و درخواست می‌کنم که همه عزیزان، هرگونه انتقاد سازنده و یا پیشنهاد خود را از طریق شماره تلفن‌های: 35303111 و35333530 به ما اعلام کرده تا با بهره‌گیری از این رهنمودها، در استمرار فعالیت‌های خلاقانه روابط‌عمومی دانشگاه بزرگ مازندران موفق باشیم.

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه‌های گروهی

 

 

 


١٥:٤٨ - پنج شنبه ٢٥ ارديبهشت ١٣٩٩    /    شماره : ٢٥٥٨٧    /    تعداد نمایش : ٤٩٦